Termin: nabór do grupy trwa, zapisy 739039809
rezerwacja miejsca 100ZŁ OPŁATA REZERWACYJNA
Start październik 2024
Czas trwania zajęć: 10 spotkań ŚRODA 18.15-21.15 ( zajęcia 3-4 razy w miesiącu wg harmonogramu z uwzględnieniem przerw świątecznych, feryjnych itp)
Liczebność grupy: max 10 osób
Cena: już od 35zł za 1 godzinę dydaktyczną zajęć (135zł za spotkanie ) Max cena 1950 zł za 30h
1 spotkanie informacyjne bezpłatnie
Znizki:
- płatność z góry 20% zniżki,
- 2osoba z rodziny 50% zniżki
Możliwe są też płatności w ratach
Zapewniamy wszystkie materiały oraz gorąca herbatę, wodę ( czasami też ciasteczka 😉 ) i miłą, życzliwą , bezpieczną atmosferę
Bezpłatne spotkanie informacyjno/organizacyjne: 26.09.2024 g 18.15
Opis
Warsztaty psychoedukacyjne pt. „Szkoła dla rodziców.” przeznaczone są dla rodziców, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze.
Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina). Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Zajęcia prowadzone są: w formie warsztatowej, w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze przez psychologów z wieloletnią praktyką. Istnieje możliwość odrobienia 2 spotkań z powodu nieobecności (choroba)
Na warsztatach
- Nauczysz się :
- lepiej radzić sobie w codziennych kontaktach z dziećmi,
- wyrażać oczekiwania tak, aby były przez dziecko, respektowane,
- aktywnego, wspierającego słuchania,
- motywowania dziecka do współdziałania,
- modyfikowania niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- rozpoznawania, wyrażania, ale i akceptowania uczuć,
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- budowania realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- konstruktywnego rozwiązywania konfliktów,
- uwalniać dzieci od grania narzuconych ról
- chwalić i wyciągać konsekwencje
- nabędziesz umiejętność dialogu i kształtowania relacji, opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu,
- udoskonalisz umiejętność porozumiewania się z dziećmi.
- Dokonasz refleksji nad własnymi postawami wychowawczymi.
- Zyskasz możliwość wymiany cennych doświadczeń.
Proponowana tematyka zajęć:
Granice w wychowaniu (co dobrego
dla wychowawcy i dziecka wynika ze stawiania i egzekwowania
granic?).
Uczucia (jak radzić sobie z
trudnymi uczuciami dziecka).
Zachęcanie dziecka do
współpracy (jak sprawić, żeby dziecko robiło to, czego od niego
się oczekuje?).
Kary i konsekwencje w wychowaniu
(stosować czy nie?).
Rozwiązywanie problemów i
konfliktów.
Zachęcanie dziecka do
samodzielności.
Role – wpisywanie dziecka w
role i uwalnianie od grania tych ról.
Pomocna pochwała i zachęta.