Szkoła dla rodziców – kurs

Termin: nabór do grupy trwa, zapisy 739039809

rezerwacja miejsca 100ZŁ OPŁATA REZERWACYJNA

Start październik 2024

Czas trwania zajęć:  10 spotkań ŚRODA 18.15-21.15 ( zajęcia 3-4 razy w miesiącu wg harmonogramu z uwzględnieniem przerw świątecznych, feryjnych itp)

Liczebność grupy: max 10 osób

Cena:  już od  35zł za 1 godzinę dydaktyczną zajęć (135zł za spotkanie ) Max cena 1950 zł za 30h 

1 spotkanie informacyjne bezpłatnie

Znizki:

  • płatność z góry 20% zniżki, 
  • 2osoba z rodziny 50% zniżki 

Możliwe są też płatności w ratach 

Zapewniamy wszystkie materiały oraz gorąca herbatę, wodę ( czasami też ciasteczka 😉 ) i miłą, życzliwą , bezpieczną atmosferę

Bezpłatne spotkanie informacyjno/organizacyjne: 26.09.2024 g 18.15


Opis

Warsztaty psychoedukacyjne pt. „Szkoła dla rodziców.” przeznaczone są dla rodziców, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności wychowawcze.

Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina). Szkoła dla Rodziców i Wychowawców uczy nie tyle „metod” co budowania relacji w duchu podmiotowości i dialogu. Zajęcia prowadzone są: w formie warsztatowej, w przyjaznej i bezpiecznej atmosferze przez psychologów z wieloletnią praktyką. Istnieje możliwość odrobienia 2 spotkań z powodu nieobecności (choroba)

Na warsztatach

  • Nauczysz się :
    • lepiej  radzić sobie w codziennych kontaktach z dziećmi,
    • wyrażać oczekiwania tak, aby były przez dziecko, respektowane,
    • aktywnego, wspierającego słuchania,
    • motywowania dziecka do współdziałania,
    • modyfikowania niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
    • rozpoznawania, wyrażania, ale i akceptowania uczuć,
    • wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
    • budowania realnego poczucia własnej wartości dziecka,
    • konstruktywnego rozwiązywania konfliktów,
    • uwalniać dzieci od grania narzuconych ról
    • chwalić i wyciągać konsekwencje
  • nabędziesz umiejętność dialogu i kształtowania relacji, opartych na wzajemnym szacunku i zaufaniu,
  • udoskonalisz umiejętność porozumiewania się z dziećmi.
  • Dokonasz refleksji nad własnymi postawami wychowawczymi.
  • Zyskasz możliwość wymiany cennych doświadczeń.

Proponowana tematyka zajęć:


  • Granice w wychowaniu (co dobrego
    dla wychowawcy i dziecka wynika ze stawiania i egzekwowania
    granic?).

  • Uczucia (jak radzić sobie z
    trudnymi uczuciami dziecka).

  • Zachęcanie dziecka do
    współpracy (jak sprawić, żeby dziecko robiło to, czego od niego
    się oczekuje?).

  • Kary i konsekwencje w wychowaniu
    (stosować czy nie?).

  • Rozwiązywanie problemów i
    konfliktów.

  • Zachęcanie dziecka do
    samodzielności.

  • Role – wpisywanie dziecka w
    role i uwalnianie od grania tych ról.

  • Pomocna pochwała i zachęta.