Terapia ręki

Chcesz żeby Twoje dziecko lepiej radziło sobie w ubieraniem się, zapinaniem guzików, zamków? Żeby łatwiej mu było prawidłowo trzymać kredkę, ołówek, a potem długopis? Żeby pisanie w szkole nie było dla niego od początku udręką?

Terapia ręki jest dla Twojego dziecka.

Mimo nazwy – może odstraszającej – terapia jest to szereg przyjemnych, zabawowych czynności, które rodzicom wydają często nieważnymi, a które sprawiają że dziecko ćwiczy rączkę nie zauważając tego. Nie są to monotonne działania które nudzą dzieci- przeciwnie dzieciaki uwielbiają te zajęcia, bo często mogą robić to co w domu jest np. zakazane – brudzić się , taplać się , mazać, ugniatać, przesypywać itd. To indywidualne zajęcia prowadzone w formie różnorodnych zabaw i zajęć plastycznych – gdyby nie nazwa, dziecko nie miałoby pojęcia, że wykonuje przy okazji ogrom pracy. Są przeznaczone dla dzieci w każdym wieku, u których zauważono problemy z:

  • napięciem mięśniowym (dziecko albo dociska kredkę za mocno, albo ledwo zostawia ślad na kartce)
  • koordynacją całego ciała i oko-ręka
  • nauką czynności samoobsługowych (ubieranie się, odpowiednie trzymanie sztućców itd.)
  • grafomotoryką (nieprawidłowo trzyma narzędzia do pisania, nie trzyma się linii w zeszycie itd.)
  • dotykaniem różnorodnych materiałów (reaguje na nie nadwrażliwością lub ciągle dostarcza sobie bodźców w obrębie rąk)
  • tempem (za wolne lub zbyt szybkie) wykonywania czynności precyzyjnych i starannością ich wykonywania.

Zajęcia te są dostosowane do aktualnego momentu rozwoju dziecka, bazują na jego umiejętnościach i silnych stronach, stopniowo usprawniając problematyczne strefy. Pierwsze spotkanie ma charakter obserwacji i zbierania informacji o funkcjonowaniu dziecka, aby jak najlepiej dostosować dla niego ćwiczenia i zadania – jednego spotkania z rodzicem, a drugiego już z dzieckiem.

Typ ćwiczeń nie ogranicza się tylko do jednego obszaru – jednocześnie ćwiczymy na przykład siłę, napięcie mięśni i koordynację oko-ręka, albo chwyt pęsetkowy i przełamywanie nadwrażliwości dotykowej.

To, co dzieje się na zajęciach jest dostosowane indywidualnie do każdego dziecka.