Diagnoza psychologiczna, logopedyczna, neurologopedyczna, pedagogiczna, edukacyjna, zawodowa stawiana jest w oparciu o informacje z wywiadu z rodzicami i dzieckiem oraz testy psychologiczne. Po zakończonej diagnozie planowane są oddziaływania terapeutyczne.
Diagnoza psychologiczna zazwyczaj obejmuje 1-2 spotkania z rodzicami oraz 1 do 4 spotkań z dzieckiem (większa ilość spotkań potrzebna jest przy diagnozie małego dziecka do 6 r.ż.)
Jeśli zaistnieje potrzeba psycholog kieruje dziecko na konsultację psychiatryczną, pedagogiczną, logopedyczną.
Prowadzimy między innymi:
- diagnozę dojrzałości przedszkolnej. Diagnoza dojrzałości przedszkolnej dzieci 3 i 4 letnich. Badania dojrzałości przedszkolnej będą pomocne, gdy: rodzice nie są pewni czy dziecko jest wystarczająco samodzielne oraz dojrzałe emocjonalnie i społecznie, chcą wiedzieć, w jaki sposób przygotować dziecko do edukacji przedszkolnej, pragną zminimalizować trudności związane z adaptacją przedszkolnej
- diagnozę dojrzałości szkolnej dzieci 5-cio i 6-cio letnich. Badania gotowości szkolnej mają na celu ocenę dojrzałości dziecka oraz rozwoju umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia zerówki lub pierwszej klasy.
- diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
- diagnozę osobowości
- diagnozę intelektu
- diagnozę w kierunku Aspergera
- diagnozę w kierunku ADHD
- diagnozę małego dziecka (np. w ramach bilansu zdrowia 2 latka)
- diagnozę PEDAGOGICZNĄ
- diagnozę LOGOPEDYCZNĄ i NEUROLOGOPEDYCZNĄ
- diagnozę PREDYSPOZYCJI EDUKACYJNE i ZAWODOWYCH
Na wniosek rodzica po diagnozie wydajemy między innymi :
- opinię psychologiczną
- opinię psychologiczno-pedagogiczną dla szkoły, przedszkola
- zaświadczenia
- informacje o wynikach diagnozy