Diagnozy

Diagnoza psychologiczna, logopedyczna, neurologopedyczna, pedagogiczna, edukacyjna, zawodowa stawiana jest w oparciu o informacje z wywiadu  z rodzicami i dzieckiem oraz testy psychologiczne. Po zakończonej diagnozie planowane są oddziaływania terapeutyczne.

Diagnoza psychologiczna zazwyczaj obejmuje 1-2 spotkania z rodzicami oraz 1 do 4 spotkań z dzieckiem (większa ilość spotkań potrzebna jest przy diagnozie małego dziecka do 6 r.ż.)

Jeśli zaistnieje potrzeba psycholog kieruje dziecko na konsultację psychiatryczną, pedagogiczną, logopedyczną. 

Prowadzimy między innymi:

  • diagnozę dojrzałości przedszkolnej. Diagnoza dojrzałości przedszkolnej dzieci 3 i 4 letnich. Badania dojrzałości przedszkolnej będą pomocne, gdy: rodzice nie są pewni czy dziecko jest wystarczająco samodzielne oraz dojrzałe emocjonalnie i społecznie, chcą wiedzieć, w jaki sposób przygotować dziecko do edukacji przedszkolnej, pragną zminimalizować trudności związane z adaptacją przedszkolnej
  • diagnozę dojrzałości szkolnej dzieci 5-cio i 6-cio letnich. Badania gotowości szkolnej mają na celu ocenę dojrzałości dziecka oraz rozwoju umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia zerówki lub pierwszej klasy.
  • diagnozę specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia)
  • diagnozę osobowości
  • diagnozę intelektu
  • diagnozę w kierunku Aspergera
  • diagnozę w kierunku ADHD
  • diagnozę małego dziecka (np. w ramach bilansu zdrowia 2 latka)
  • diagnozę PEDAGOGICZNĄ
  • diagnozę LOGOPEDYCZNĄ i NEUROLOGOPEDYCZNĄ
  • diagnozę PREDYSPOZYCJI EDUKACYJNE i ZAWODOWYCH

Na wniosek rodzica po diagnozie wydajemy między innymi :

  • opinię psychologiczną
  • opinię psychologiczno-pedagogiczną dla szkoły, przedszkola
  • zaświadczenia
  • informacje o wynikach diagnozy