Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i predyspozycji komunikacyjnych, na podstawie testu Cztery Soczewki prof. G. Nelsona
Warsztat opiera się na podstawowym założeniu, jakim jest pokazanie potrzeby tolerancji i akceptacji każdego człowieka, bez względu na jego predyspozycje wynikające z uwarunkowań osobowościowych, w szczególności temperamentalnych.
W trakcie warsztatu uczestnicy wykonują test, w którym określany jest typ dominującego temperamentu- jednego z czterech typów, będących wynikiem badań psychologicznych od czasów K. Junga, do czasów współczesnych.
Uczestnicy zapoznawani są z psychopedagogicznymi uwarunkowaniami funkcjonowania każdego z czterech typów oraz otrzymują narzędzia, na podstawie których zdobywają wiedzę o tym, jak pracować z każdym rozpoznanym typem z poszanowaniem różnorodności potrzeb i predyspozycji. Poznanie narzędzia daje możliwość dostosowania metod pracy do uczniów o różnorodnych potrzebach edukacyjno-wychowawczych, w szczególności w zakresie motywacji i prowadzenia zajęć zgodnie z potencjałem danej klasy.
Test „Cztery soczewki” jest narzędziem bezpiecznym, pedagogicznym, uznanym na całym świecie. Jest wysoko wystandaryzowany, a jego wyniki zaskakują nawet najbardziej sceptycznych uczestników warsztatów.
Obecnie około 150 placówek w Polsce pracuje metodami rekomendowanymi po przeprowadzeniu testu. Narzędzie to jest niedostępne w Internecie i w chwili obecnej w Polsce jesteśmy jedyną instytucją, która prowadzi szkolenia w zakresie wykorzystania testu.
Przebieg warsztatu:
1. Zapoznanie ze strukturą testu „Cztery Soczewki” oraz jego przydatnością w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
2. Test „Cztery Soczewki” jako narzędzie do rozpoznawania predyspozycji potrzeb komunikacyjnych.
3. Wykonanie testu oraz szczegółowe omówienie wyników w odniesieniu do czterech różnorodnych typów temperamentu.
4. Test „Cztery Soczewki” w praktyce pedagogicznej- jak wykorzystać wyniki w codziennej pracy.
• Warsztat trwa pełne 3 godziny zegarowe i nie ma możliwości jego skrócenia.
Termin: 2.04.2025 g :17.30
Miejsce: on line
👉Dla kogo dedykowane jest szkolenie?
- Psychologowie,
- pedagodzy,
- coachowie,
- terapeuci,
- nauczyciele,
- studenci kierunków psychologiczno-pedagogicznych,
- kierownicy, szefowie osoby pracujące w kontakcie z innymi
- osoby pracujące w szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wszystkie osoby, które chciałyby nabyć kompetencje trenera TUS i TKE w pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
👉Koszt 130zł (zaliczka 90zł płatna w ciągu 3 dni od zgłoszenia) Oczywiście na życzenie wystawiamy faktury imienne lub na firmę.
Zachęcamy do zapoznania z oferta znajomych specjalistów gdyż … 😊
Przy grupie 15 osobowej cena będzie wynosiła 115zł , grupie 20 osobowej cena będzie wynosiła 90zł
Limit miejsc w grupie : 25
👉Zgłoszenia: mailem wydarzenia @jestemija.pl na nr tel. 739 039 809
(imię i nazwisko, adres e mail oraz dopisek NELSON)
W informacji zwrotnej otrzymacie Państwo potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia oraz dane do przelewu. Po otrzymaniu płatności, ostatecznie potwierdzimy miejsce na szkoleniu.
W przypadku rezygnacji- nie zwracamy wpłaconej kwoty ale istnieje możliwość znalezienia przez Państwa kogoś na zastępstwo.
Zgłoszenie na szkolenie oznacza wyrażenie przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych (imię, nazwisko, e-mail oraz numer telefonu) w celach obsługi szkolenia (przesyłania informacji i kontaktu).
👉Prowadzący: Michał Przybyłowicz
Niesamowity człowiek, pasjonat, pełen merytorycznej wiedzy i energii. Dzieli się tym wszystkim na zajęciach
• psycholog szkolny, pedagog oraz terapeuta pod superwizją, na ścieżce certyfikacji w nurcie PSR/TSR (podejściu i terapii skoncentrowanych na rozwiązaniach);
• członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach PSTTSR;
• terapeuta oraz diagnosta- specjalista w zakresie systemowej terapii rodzin, par, małżeństw, pedagogicznej terapii problemowej dzieci, młodzieży i dorosłych, terapii pedagogicznej w zakresie dysleksji rozwojowej, problematyki uzależnień;
• absolwent studium psychoterapii młodzieży w nurcie psychodynamicznym oraz poznawczo-behawioralnym;
• międzynarodowy Ambasador metody Kids’ Skills Dam Radę! Oraz Jestem z Ciebie Dumny, przy Brief Theraphy Insitute w Helsinkach
• trener oświaty, konsultant, ekspert w projektach Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, Kuratorium Oświaty w Łodzi, Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Sosnowcu oraz Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego;
• trener w zakresie profilaktyki agresji, cyberprzemocy i uzależnień w Centrum Edukacji i Profilaktyki „Dialog” z Krakowa;
• ekspert Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych w Warszawie, w zakresie profilaktyki problemowej uzależnień oraz współpracy szkoły z rodzinami uczniów;
• specjalista i doradca metodyczny w zakresie pedagogiki szkolnej, pracy z uczniem z zaburzeniami zachowania i agresywnym, indywidualizacji procesów nauczania i wychowania, pracy z uczniem zdolnym, komunikacji interpersonalnej;
• trener umiejętności społecznych oraz treningu kontroli złości, a także warsztatów w zakresie pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu oraz ADHD;
• nauczyciel akademicki- wykładowca przedmiotów pedagogicznych, kursów trenerskich oraz języka migowego;
• realizator i ekspert merytoryczny Rządowego Programu „Bezpieczna+” realizowanego w szkołach w całej Polsce;
• dyrektor Centrum Pedagogiki Praktycznej/oddział w Warszawie;
• członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty;
• członek Zespołu Zadaniowego Pedagogiki Szkolnej Polskiej Akademii Nauk;
• swoje doświadczenie pedagogiczne zdobywał na stanowiskach nauczyciela w klasach 0-3 szkoły podstawowej, wychowawcy świetlicy szkolnej, pedagoga szkolnego oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej, a także jako dyrektor szkoły;
• autor ogólnopolskiego programu: „Scrabble w szkole” realizowanego w ponad 4000 szkół w całej Polsce;
• autor programu: „Zabawy językiem migowym czyli kurs języka migowego dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym”;
• współautor programu: Dziecięce muzyKreacje. Program rozwijania kompetencji dzieci poprzez gry i zabawy muzyczno-ruchowe;
• autor programów szkoleniowych dla nauczycieli w obszarach komunikacji interpersonalnej, współpracy z rodzicami oraz profilaktyki uzależnień;
• autor projektów: Szkoła kreatywnych wychowawców, Szkoła Pozytywnej Atmosfery;
• trener szkoleń dla animatorów, kursów wychowawców i kierowników wypoczynku dzieci i młodzieży;
• autor programu Szkolny Animator Kultury,
• twórca autorskiego projektu i materiałów szkoleniowych: „Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i język rozwiązań w pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz w rozwoju kompetencji rodzicielskich”.
• dotychczas zrealizował ponad 14 000 godzin szkoleń, warsztatów i wykładów;